پایان اعتصاب غذای فعالان ترک (آذربایجانی) در زندان

هشت فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان های اردبیل و اوین به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس لسانی، یوسف کاری، مهرداد شیخی، علی واثقی، رضا واثقی، سیامک میرزایی، بهنام شیخی و کیانوش اصلانی، روز دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰، با وعده مساعد مسئولان نسبت به رسیدگی به خواسته‌هایشان پایان اعتصاب غذای خود را اعلام کردند.

عباس لسانی، از روز شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم و انتقال زندانیان جرایم خشن به بند زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرد و هفت زندانی دیگر نیز در حمایت از عباس لسانی دست به اعتصاب غذا زدند.

یوسف کاری، مهرداد شیخی، علی واثقی و رضا واثقی در زندان اردبیل و سیامک میرزایی، بهنام شیخی و کیانوش اصلانی نیز  در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بودند.

۵ زندانی محبوس در زندان اردبیل که در اعتصاب غذا بودند، روز یکشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰، به قرنطینه زندان منتقل و از برقراری تماس تلفنی با خانواده خود منع شدند.

سیامک میرزایی، بهنام شیخی و کیانوش اصلانی زندانیان محبوس در زندان اوین، نیز در روز دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰، در حمایت از عباس لسانی و چهار زندانی دیگر دست به اعتصاب غذا زدند.

عباس لسانی، فعال سیاسی از سوی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی ناصر عتباتی، به ۱۵ سال زندان و دو سال تبعید به شهر یزد محکوم شده است.

این شهروند پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی خدادادی به ٨ سال حبس تعزیری محکوم  و حکم در روز سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸، این حکم به وکیل مدافع آقای لسانی ابلاغ‌ شده بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید