اصغر امیرزادگان، فعال صنفی معلمان به دادگاه احضار شد/ سند

اصغر امیرزادگان، دبیر ریاضی و فعال صنفی فرهنگیان استان فارس با دریافت احضاریه ای به دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد فراخوانده شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اصغر امیرزادگان در پی دریافت ابلاغیه ای توسط دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” احضار شده است.

بر اساس این گزارش، احضار  آقای امیرزادگان در پی امضای فراخوان تحریم انتخابات صورت گرفته است.

این فعال صنفی معلمان با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی ضمن اعلام این خبر تاکید کرده است که از بابت این اتهام به دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد مراجعه نخواهد کرد.

اصغر امیرزادگان، دبیر ریاضی و فعال صنفی فرهنگیان استان فارس، پیشتر در دو پرونده جداگانه به یک‌سال و نیم زندان محکوم شده بود.

او توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان فیرور آباد با اتهام “توهین به مقامات” به ۶ ماه حبس تعزیری و از سوی دادگاه انقلاب این شهرستان به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک‌سال حبس تعزیری محکوم شده‌است.

بر اساس آراء صادر شده، حکم ۶ ماه حبس آقای امیرزادگان، به مدت ۱۸ ماه و یک‌سال زندان وی به مدت ۲ سال تعلیق شده‌است. این فعال صنفی معلمان از اتهام “نشر اکاذیب” تبرئه شده‌است.

منبع مطلعی در این خصوص به کمپین گفته بود: «بر اساس رای‌های صادر شده، آقای امیرزادگان در ایام تعلیق از انتشار هرگونه مطلب مرتبط با وضعیت اجتماعی و معیشتی فرهنگیان منع شده است و در صورتی که از تاریخ صدور قرار تا پایان مدت تعلیق از  دستور دادگاه تبعیت نکند یا مرتکب یکی از جرایم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه ۷ شود، علاوه بر مجازات جرم جدید، مجازات معلق نیز درباره وی اجرا می‌شود.»

روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، دومین جلسه رسیدگی به پرونده اصغر امیرزادگان، دبیر ریاضیات و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن شهرستان فیروزآباد از توابع استان فارس، از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ این شهرستان برگزار شده‌بود که این فعال صنفی فرهنگیان از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به مقامات دولتی” و “نشر اکاذیب” دفاعیات خود را به دادگاه ارائه کرده‌بود.

روز شنبه ۲۵ خردادماه این فعال صنفی بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به مقامات دولتی” و “نشر اکاذیب” در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان فیروزآباد حاضر شده بود.

همچنین روز یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، جلسه رسیدگی به اتهامات اصغر امیرزادگان که پیش از این به مراجع قضایی شهرستان فیروزآباد احضار شده‌بود، در محل دادستانی عمومی و انقلاب این شهرستان برگزار شد.

این معلم و فعال صنفی، پیش‌تر در روز ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در پی احضار به دادستانی شهرستان فیروزآباد، در آن محل بازداشت و روز یک‌شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده‌‌بود.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت آقای امیرزادگان گفته‌بود: «آقای امیرزادگان ساعت ۱ بعدازظهر روز ۳۱ فروردین بنا به احضار کتبی قبلی خود، در دادستانی شهرستان فیروزآباد حاضر می‌شود که همان‌جا با اتهام “تبلیغ علیه حکومت” بازداشت و به بازداشت‌گاه پلیس اطلاعات نیروی انتظامی منتقل و پس از دو روز با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی آزاد شد».

این احضار و بازداشت با شکایت دادستان فیروزآباد و به دلیل انتشار مطالب انتقادی آقای امیرزادگان در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته بود.

این منبع در ادامه اضافه کرده‌بود: «دادستان به آقای امیرزادگان گفته بود که شما پیام های تحریک آمیز منتشر می‌کنید. این در حالی است که بنا به گفته منابع نزدیک به این فعال صنفی، تنها خواسته او مانند معلمان دیگر صنفی و معیشتی است و فقط به منظور رسیدگی به خواسته‌هایشان انجام می‌شود».

اصغر امیرزادگان پیش‌تر نیز در تحصن سراسری معلمان در مهرماه ۹۷ با اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” در همین دادستانی ۲ روز بازداشت و با قرار کفالت ۳۰ میلیون تومان آزاد شده بود که در آن پرونده برای وی قرار منع تعقیب صادر شده بود.

بیشتر بخوانید:

جلسه رسیدگی به اتهامات اصغر امیرزادگان معلم و فعال صنفی فرهنگیان برگزار شد

احضار مجدد اصغر امیرزادگان معلم اهل شیراز به مراجع قضایی

اصغر امیرزادگان معلم اهل شیراز با قرار کفالت آزاد شد

احضار اصغر امیرزادگان معلم اهل شیراز به مراجع قضایی/ سن

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید