محمد نوری زاد زندانی سیاسی با قرار وثیقه به مرخصی اعزام شد

محمد نوری زاد، زندانی سیاسی که دوران حبس را در زندان اوین سپری می‌کند، با تودیع قرار وثیقه به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد نوری زاد، زندانی سیاسی و از امضاکنندگان بیانیه استعفای علی خامنه ای، امروز پنج شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰، با تویع قرار وثیقه به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان برای مدت یک هفته به مرخصی استعلاجی اعزام شده است.

به گفته محمدحسین آقاسی وکیل محمد نوری زاد، اعزام به مرخصی با کفالت این وکیل دادگستری و برادر آقای نوری زاد صورت گرفته است.

این زندانی سیاسی قبل از اعزام به مرخصی برای مدتها در اعتراض به وضعیت خود و فرزندش علی نوری زاد در اعتصاب غذا و دارو به سر می برد.

محمد نوری زاد، کنشگر سیاسی در حالی دوران حبس را در زندان اوین سپری ی کند که پیشتر از سوی کمیسیون پزشکی قانونی برای او گواهی عدم تحمل کیفر صادر شده است.

کمیسیون پزشکی قانونی با توجه به وضعیت جسمانی و شرایط بیماری محمد نوری زاد، عدم تحمل کیفر این زندانی سیاسی را احراز کرده است.

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری زاد پیشتر ضمن اعلام خبر تایید عدم تحمل کیفر از سوی کمیسیون پزشکی قانونی گفته بود: « تمامی پزشکان تأکید داشتند که ایشان به هیچ عنوان نباید در فشار و استرس قرار بگیرند و هشدار داده‌اند که خطر مرگ جدیست.»

محمد نوری زاد، بارها  در پی وخامت حال جسمانی به شرایط بحرانی رسیده و به بهداری زندان  یا بیمارستان منتقل شده بود.

طبق اظهارات همسر محمد نوری زاد، او به صورت پیاپی بیهوش شده اما اکثرا به دلیل عدم رسیدگی پزشکی دوباره به بند و زندان بازگردانده شده است.

محمد نوری زاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پیشتر از بابت اتهام های «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب گرگان به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی همچنین توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان گلستان به تحمل ۳ سال حبس محکوم شده که در مجموع این حکم شامل ۱ سال حبس تعلیقی و ۲ سال حبس تعزیری است.

محمد نوری زاد، در پرونده ای دیگر که مرتبط با امضای بیانیه برای استعفای علی خامنه ای است، در ۲ بخش مجموعاً به تحمل ۱۵ سال ۸ ماه حبس تعزیری،۲ فقره شلاق ۷۴ ضربه ای و ۱ سال تبعید به شهرستان طبس محکوم شد ه است و در حال حاضر دوران حبس این پرونده را سپری می کند.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید