صدور احکام سنگین برای پنج فعال در دادگاه انقلاب تهران

صدور احکام سنگین حبس برای سمیه کارگر، ناهید تقوی، بهاره سی‌سلیمانی، نازنین محمدنژاد و مهران رئوف در دادگاه انقلاب تهران، صادر و به آنها ابلاغ شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران پنج متهم را به نامهای سمیه کارگر، ناهید تقوی، بهاره سی‌سلیمانی، نازنین محمدنژاد و مهران رئوف را به حبس و شلاق محکوم کرد.

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری در حساب توییتری خود از صدور احکام سنگین حبس برای سمیه کارگر، فعال کرد و چهار موکل دیگر خود در یک پرونده مشترک به اتهام «مشارکت در اداره گروه غیرقانونی» و «تبلیغ علیه نظام» خبر داد.

به گفته این وکیل دادگستری، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ناهید تقوی و مهران رئوف را به اتهام «مشارکت در اداره گروه غیرقانونی» به ۱۰ سال حبس تعزیری و از بابت «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

همچنین سمیه کارگر و بهاره سی‌سلیمانی به اتهام «مشارکت در اداره گروه غیرقانونی» به ۶ سال حبس تعزیری و از بابت «فعالیت تبلیغی علیه نظام» هر یک به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

نازنین محمدنژاد دیگر متهم این پرونده نیز به اتهام «مشارکت در اداره گروه غیرقانونی» به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و از بابت «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید