بلاتکلیفی ناهید کمانگر در کانون اصلاح و تربیت سنندج؛ آخرین وضعیت راشد منتظری

ناهید کمانگار، شهروند اهل کامیاران یکماه پیش توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و هنوز در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد.همچنین راشد منتظری،از روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه، جهت اجرای حکم به زندان کامیاران منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ناهید کمانگر، شهروند اهل کامیاران و محبوس در کانون اصلاح و تریبت سنندج با وجود گذشت یک ماه از بازداشتش در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

ناهید کمانگر؛ روز دو‌شنبه چهاردهم تیرماه پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان کامیاران بازداشت و پس از رد درخواست همکاری با نیروهای امنیتی برای انجام اعترافات تلویزیونی علیه پدرش حسین کمانگر با قرار بازداشت موقت به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شده است.

گفتنی است: خانم کمانگر در این بازداشت از دسترسی به وکیل محروم بوده است. وی تا این لحظه سه بار تماس کوتاه تلفنی را با خانواده‌اش داشته است، هنوز از اتهامات انتسابی و سرنوشت وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

راشد منتظری، همسر ناهید کمانگر نیز، روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه، جهت اجرای حکم به زندان کامیاران منتقل شده است.

این شهروند بهمن‌ماه ٩٩ از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” به اتهام “عضویت و همکاری با یکی از گروه ها مخالف نظام” به پنج سال حبس تعلیقی و دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود. چهار ماه از دو سال حبس تعزیری آقای منتظری پس از تسلیم به رأی کاهش یافته است.

راشد منتظری در تاریخ پانزده دی‌ماه ٩٧ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود. این شهروند اردیبهشت‌ماه ٩٨ با تودیع قرار وثیقه از زندان کامیاران آزاد شده بود.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید