پایان اعتصاب غذای رضا مهرگان / اعزام به مرخصی توحید امیرامینی از زندان اوین

رضا مهرگان، فعال مدنی پس از انتقال به بند عمومی زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان داد. همچنین ،توحید امیر امینی، فعال ترک، به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ رضا مهرگان، فعال مدنی، که روز شنبه ۲۳ مردادماه در اعتراض به انتقال به قرنطینه علیرغم نتیجه منفی تست کرونا، اعتصاب غذا کرده بود. روز شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰، با انتقال به بند عمومی به اعتصاب خود پایان داد.

این فعال مدنی که از بیماری قلبی و فشار خون رنج می‌برد، پیش از این علیرغم موافقت با اعزام به مرخصی درمانی، به دلیل عدم توانایی در تامین قرار وثیقه در زندان بسر می‌برد.

رضا مهرگان در تاریخ ۷ شهریورماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی در حوالی رامسر بازداشت و مدتی بعد به یکی از
نهادهای امنیتی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

رضا مهرگان؛ از بابت اتهام « فعالیت تبلیغی علیه نظام»، به ۱ سال حبس، از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی»، به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و از حیث مجازات تکمیلی به دو سال اقامت اجباری در منطقه جعفرآباد از توابع آرین شهر خراسان جنوبی محکوم شده بود.

همزمان در خبری دیگر از اوین؛ توحید امیر امینی، فعال ترک آذربایجانی، روز شنبه ۳۰ مردادماه سال ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد.

آقای امیر امینی، پیشتر نیز در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه و ۲۳ آذرماه ۹۹ به مرخصی اعزام شده بود.

این فعال مدنی؛ پیشتر در تیرماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” جمعا به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم بهمن‌ماه ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت و نهایتا این محکومیت مطابق قانون جدید کاهش مجازات حبس به ۵ سال حبس تعزیری تغییر پیدا کرد.

توحید امیر امینی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در یک مورد در اعتراض به بازداشت عباس لسانی، فعال ترک (آذربایجانی) زندانی به ۶ ماه حبس و شلاق محکوم شد.

توحید امیر امینی در تاریخ ۲ اسفندماه ۹۷ در جریان فعالیت‌های خیابانی روز جهانی زبان مادری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل