راحله احمدی، فعال مدنی، با اتمام مرخصی به زندان اوین بازگشت

راحله احمدی، فعال مدنی، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت. خانم احمدی پیشتر به جهت شرکت در مراسم خاکسپاری مادرش به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ راحله احمدی، فعال مدنی، روز سه‌شنبه ۲ شهریورماه ۱۴۰۰، با اتمام ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

وی؛ در تایخ ۲۷ تیرماه در پی فوت مادرش جهت شرکت در مراسم خاکسپاری به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.

این فعال مدنی در پی تبعید دخترش صبا کردافشاری به زندان قرچک ورامین با مشکلات پزشکی ناشی از فشار عصبی مواجه و دچار پارگی دیسک شده و برای راه رفتن نیازمند به استفاده از واکر شده است.

راحله احمدی در روزهای پایانی اسفند ۹۹ به مرخصی درمانی اعزام شده و در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال جاری، به دنبال مخالفت مسئولان با درخواست تمدید مرخصی وی جهت درمان، به زندان اوین بازگشته بود.

راحله اصل احمدی، فعال مدنی زندانی و مادر صبا کردافشاری آذرماه ۱۳۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۴ سال و ۲ ماه حبس محکوم شد.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، راحله اصل احمدی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های معاند، به ۳ سال و شش ماه حبس”، و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۸ ماه حبس و در مجموع به ۴ سال و ۲ ماه حبس محکوم شده بود”.

خانم احمدی از بابت اتهام “تشویق به فساد از طریق کشف حجاب در اماکن عمومی و انتشار آن در فضای مجازی” نیز تبرئه شد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های “معاند”» در خصوص خانم احمدی قابل اجرا است.

این حکم نهایتا با عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای، به ۲ سال و هفت ماه حبس تعزیری تقلیل یافت. خانم احمدی نهایتا در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ پس از حضور در شعبه ۳ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید