آزادی ناهید کمانگر با تودیع قرار وثیقه

ناهید کمانگر شهروند اهل کامیاران که پیشتر با احضار به ستاد خبری این شهر بازداشت شده بود  با تودیع قرار وثیقه تا اتمام دوران دادرسی از کانون اصلاح و تربیت سنندج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ناهید کمانگر شهروند اهل کامیاران، روز شنبه ۶ شهریورماه، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

خانم کمانگر در تاریخ ۱۴ تیرماه، پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و به بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شده بود.

آزادی خانم کمانگر با تودیع وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

خانم کمانگر طی مدت بازداشت از ملاقات و دسترسی به وکیل محروم بوده و در این مدت، سه تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌ خود داشت.

ناهید کمانگر در تاریخ ۱۴ تیرماه، پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و سپس به بند زنان کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شده بود. گفته می شود خانم کمانگر جهت اعتراف تلویزیونی علیه پدرش، حسین کمانگر، تحت فشار قرار گرفته است.

حسین کمانگر پدر ناهید کمانگر از بابت اتهام بغی از طریق عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام، به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

راشد منتظری، همسر ناهید کمانگر نیز، روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه، جهت اجرای حکم به زندان کامیاران منتقل شده است.

این شهروند بهمن‌ماه ٩٩ از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام «عضویت و همکاری با یکی از گروه ها مخالف نظام» به پنج سال حبس تعلیقی و دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود. چهار ماه از دو سال حبس تعزیری آقای منتظری پس از تسلیم به رأی کاهش یافته است.

راشد منتظری در تاریخ پانزده دی‌ماه ٩٧ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود. این شهروند اردیبهشت‌ماه ٩٨ با تودیع قرار وثیقه از زندان کامیاران آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید