علیرضا نیکزاده دماوندی از دراویش گنابادی جهت تحمل حبس احضار شد

علیرضا نیکزاده دماوندی، از دراویش گنابادی، توسط شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سمنان احضار شده است.او پیشتر در دادگاه بدوی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ علیرضا نیکزاده دماوندی از دراویش گنابادی، از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب و عمومی در سمنان جهت تحمل حبس فرا خوانده شد.او پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

این ابلاغیه که در تاریخ ۲۹ تیرماه صادر و به وی ابلاغ شده است، از آقای نیکزاده خواسته شد تا ظرف مدت پنج روز جهت اجرای حکم حبس در این شعبه حاضر شود.

علیرضا نیکزاده دماوندی در تاریخ ۱۰ فروردین‌ماه امسال در حالیکه پلاکاردی با درخواست آزادی محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی و دراویش گنابادی زندانی در دست داشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی که در طول بازجویی به علت ناراحتی قلبی به بیمارستان منتقل شده بود، پس از اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای نیکزاده، نهایتا در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب سمنان از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. به گفته یک منبع مطلع دادگاه در زمان صدور حکم به محرز بودن جرم در سال ۱۳۹۹ استناد کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید