محمد علی منصوری بعد از ۱۴ سال حبس از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی اعزام شد

محمدعلی منصوری، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، که مدت ۱۴ سال را بدون حتی یک روز مرخصی سپری کرده بود به مرخصی اعزام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ محمدعلی منصوری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، روز پنجشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۰، پس از تحمل ۱۴ سال حبس به مرخصی اعزام شد.

آقای منصوری در ۱۱ شهریور ۸۶ پس از شرکت در مراسم بزرگداشت کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوین شد. او ۷۷ روز در انفرادی ماند و پس از آن به بند عمومی منتقل شد.

شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی وی را به اتهام «ارتباط و همکاری با سازمان مجاهدین خلق» به ۱۷ سال زندان، تبعید به زندان رجایی شهر کرج و ۱۵۰ هزار تومان جریمه‌ی نقدی محکوم کرد که در دادگاه تجدیدنظر هم تأیید شد.

این زندانی سیاسی پیشتر با آزادی مشروط و مرخصی او مخالفت شده بود، منصوری پیشتر در زندان سکته قلبی کرده است و  به بهداری زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.

این زندانی سیاسی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ به بهانه «فعالیت‌هایی که در داخل زندان داشته»، در پرونده‌ای به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» با مصادیقی نظیر «اقدام به اعتصاب غذا و تحریک زندانیان، اعلام حمایت از محمدعلی طاهری، صدور بیانیه در خصوص محکومیت اعدام زندانیان اهل سنت» به پنج سال حبس تعزیری جدید محکوم شد. وی در آبان‌ماه همان سال طی نامه‌ای سرگشاده این حکم را نتیجه یک پرونده ‌سازی دانسته و از جزئیات آن پرده برداشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید