زمان برگزاری دادگاه مهدی محمودیان، آرش کیخسروی و مصطفی نیلی تعیین شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی محمودیان فعال مدنی و آرش کیخسروی و مصطفی نیلی وکلای دادگستری، توسط دادگاه انقلاب تهران تعیین شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مهدی محمودیان فعال مدنی و آرش کیخسروی و مصطفی نیلی وکلای دادگستری، روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰، باید در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، حاضر شوند.

جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروندان روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

در تاریخ ۲۳ مردادماه، نه تن از وکلا و فعالان مدنی از جمله آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شدند.

از میان این افراد محمدهادی عرفانیان کاسب و لیلا حیدری ساعاتی پس از بازداشت و محمدرضا فقیهی وکیل دادگستری و مریم افرافراز فعال مدنی و از اعضای جمعیت امام علی در تاریخ هفتم شهریورماه، آزاد شدند.

آرش کیخسروی و مصطفی نیلی در زندان اوین در بازداشت به سر می برند و مهدی محمودیان دوران محکومیتش از بابت پرونده پیشین خود را در این زندان سپری می‌کند. پیشتر بابک پاک نیا، وکیل دادگستری از اجرای حکم چهار سال حبس تعزیری آقای محمودیان خبر داده بود.

مهدی محمودیان شهریورماه ۹۹ توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فعالیت تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و دو سال منع خروج از کشور و چهار ماه خدمات عمومی محکوم شده بود. نهایتا این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. مصادیق اتهامات آقای محمودیان امضای بیانیه موسوم به ۷۷ نفر و اقدام برای روشن کردن شمع به یاد جان باختگان هواپیمای اوکراینی عنوان شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید