سجاد زارع زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز آزاد شد

سجاد زارع زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز با پایان دوران محکومیت دو ساله خود از زندان آزاد شد. او به اتهام توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات بازداشت و زندانی شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سجاد زارع، زندانی سیاسی، محبوس در زندان عادل آباد شیراز، روز دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰، با پایان دوران محکومیت دو ساله خود از زندان آزاد شد.

این زندانی سیاسی، روز یکشنبه چهارم مهرماه، به بازداشتگاه اداره اطلاعات در این شهر اعزام و پس از دو روز بازجویی به قرنطینه زندان عادل آباد بازگردانده و نهایتا بدون انتقال به بند سیاسی آزاد شد.

سجاد زارع در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در شیراز منتقل شد. وی در تاریخ ۹ اسفندماه با پایان مراحل بازجویی به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

آقای زارع مدتی بعد در بخش نخست پرونده خود توسط دادگاه انقلاب شیراز از بابت اتهام توهین به رهبری به ۱۷ ماه حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد. او همچنین در بخش دوم پرونده خود توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو شیراز از بابت اتهام توهین به مقدسات به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

این محکومیت نهایتا توسط شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی جمشید کشکولی و مستشاری فردین فتحی و محمدهادی جمالی به دو سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

پس از تجمیع احکام و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال زندان در خصوص وی قابل اجرا است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل