محرومیت از درمان خسرو صادقی بروجنی روزنامه‌نگار محبوس در زندان اوین

خسرو صادقی بروجنی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر حوزه کار و رفاه اجتماعی محبوس در زندان اوین، در وضعیت بد جسمانی بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ خسرو صادقی بروجنی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر حوزه کار و رفاه اجتماعی که در زندان اوین تهران محبوس است، از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نیست.

این روزنامه نگار، به رغم مراجعات مکرر او به بهداری زندان، کماکان اقدام مناسبی برای درمان این وی، از جمله اعزام به مراکز تخصصی خارج از زندان و اعطای مرخصی درمانی، صورت نگرفته است.

به گفته منابع حقوق بشری، «بدون تشخیص قطعی بیماری در زندان، برای خسرو صادقی بروجنی داروهای مسکن و استروئیدی تجویز شده است. این منبع تاکید کرد: «خسرو مجبور به مصرف داروی کورتون است که به گفته پزشکان مصرف بلند مدت این دارو منجر به عوارض جانبی برای سلامتی فرد می‌شود

خسرو صادقی بروجنی که اردیبهشت ۱۳۹۸ به دلیل فعالیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و انتشار تحقیقاتش در زمینه فقر و نابرابری اجتماعی بازداشت شد، روز ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ با حکم دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» به پنج سال زندان، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان و به اتهام «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» به دو سال زندان محکوم شد.

او به حکم صادره اعتراض کرد اما با  رای شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، حکم هفت سال زندان برای خسرو صادقی بروجنی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر حوزه کار و رفاه اجتماعی تایید شد که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال آن قابل اجرا است. در دادگاه تجدیدنظر حکم یک سال زندان برای «فعالیت تبلیغی علیه نظام» لغو شده ولی دو حکم دیگر تایید شده است.

آقای صادقی بروجنی روز ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۹، جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل