اعزام به مرخصی مژگان کشاورز فعال مدنی از زندان قرچک ورامین

مژگان کشاورز، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین که در حال سپری نمودن دوران محکومیت پنج سال حبس خود می‌باشد به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مژگان کشاورز، فعال مدنی، که دوران محکومیت پنج سال حبس خود را در زندان قرچک ورامین سپری می کند روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

مژگان کشاورز در تاریخ ۵ اردیبهشت ۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت و در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۹۸ با پایان بازجویی‌ها از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به زندان قرچک ورامین انتقال یافت. وی نهایتا در تاریخ ۲۲ مرداد ۹۸ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم کشاورز در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۳۹۹، از بند سیاسی زنان زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شد.

این فعال مدنی در سال ۹۸، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس تعزیری، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری»، از بابت اتهام «تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا به ۱۰ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام توهین به مقدسات نیز به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری» و مجموعا به ۲۳ سال و شش ماه حبس محکوم شد.

این حکم نهایتا توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی حسن بابایی، به ۱۲ سال و ۷ ماه حبس تقلیل یافت.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی پنج سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام «تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا» در خصوص خانم کشاورز قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید