دو شهروند کرد توسط دادگاه انقلاب ارومیه به چهارده سال حبس محکوم شدند

دو شهروند کرد به نام‌های انور چالشی و کامل سیدان مسکن (جباروند) توسط دادگاه انقلاب ارومیه، به چهارده سال حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ انور چالشی اهل روستای «لورزینی» و کامل سیدان مسکن (جباروند) اهل روستای «چریک آباد» از توابع منطقه مرگور، طی روزهای اخیر هر کدام به هفت سال «حبس تعزیری» محکوم شدند.این حکم توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «عضویت در احزاب کرد مخالف نظام» صادر شده است.

احکام صادره توسط دادگاه انقلاب ارومیه، با استناد به اتهاماتی همچون« عضویت در احزاب کرد مخالف نظام» صادر شده است. این حکم رسما” به این دو شهروند درزندان ابلاغ شده است.

این دو شهروند روز دوشنبه بیستم بهمن‌ماه ٩٩ در شعبه ششم بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه تفهیم اتهام و به «عضویت» در یکی از «احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران» متهم شدند.

روز چهارشنبه دوازدهم آذرماه ٩٩ این دو شهروند به همراه یک شهروند دیگر به نام «موسی آلوسی» اهل روستای «ولنده علیا» از توابع بخش مرکزی ارومیه از سوی نیروهای قرارگاه حمزه سپاه پاسداران بازداشت شدند.

روز پنج‌شنبه بیست و پنجم دی‌ماه ٩٩، انور چالشی به بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه انتقال یافت.

کامل سیدان مسکن (جباروند) نیز روز شنبه هجدهم بهمن‌ماه ٩٩ پس از اتمام بازجویی از بازداشتگاه المهدی ارومیه به بند قرنطینه زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

موسی آلوسی پس از اتمام بازجویی با قرار وثیقه از بازداشتگاه المهدی ارومیه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید