تداوم بازداشت و بی خبری از سرنوشت ارسلان یزدانی شهروند بهائی محبوس در زندان اوین

ارسلان یزدانی، شهروند بهائی، که بیش از یکماه از بازداشت وی می‌گذرد همچنان از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست، این شهروند بهائی در یکی از بازداشتگاه‌های زندان اوین زیر شکنجه و بازجویی است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ارسلان یزدانی، شهروند بهائی، با گذشت بیش از ۴۰ روز هنوز در یکی از  بازداشتگاه‌های انفرادی در اوین بسر می‌برد.

ارسلان یزدانی در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود. این شهروند از لحظه بازداشت تا دوشنبه نوزدهم مهرماه، از ملاقات با خانواده و تماس تلفنی محروم بوده است.

به گفته یک منبع مطلع روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه پس از پیگیری‌های مکرر همسر آقای یزدانی، دستور پس دادن وسایل الکترونیکی خانواده از جمله تلفن همراه و لپ تاپ فرزندانشان و خود او صادر شده اما تاکنون جز تلفن همراه یکی از فرزندان موفق به بازپسگیری سایر وسایل نشده‌اند.

همسر آقای یزدانی همچنین امروز طی نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه از بازداشت طولانی همسرش و عدم پاسخگویی مسئولان ابراز نگرانی کرده و خواستار پیگیری پرونده او شده است.

پیشتر منزل والدین این شهروند بهائی در تاریخ ۸ مهرماه توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفته و شماری از وسایل شخصی آنها از جمله لپ تاپ، تلفن همراه، وسایل الکترونیکی، عکس و مدارک آنها ضبط و برده شد. در جریان این بازرسی به سعیده خضوعی، مادر ارسلان یزدانی به صورت شفاهی گفته شده که باید طی روزهای آتی در دادسرای اوین حاضر شود.

در مراجعه یکی از اعضای خانواده آقای یزدانی به دادسرای اوین گفته شده بود که وی در بند ۲۴۱ زندان اوین تحت نظر حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نگهداری می‌شود.

آقای یزدانی در تاریخ ۱۰ شهریورماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. نیروهای امنیتی در زمان بازداشت این شهروند اقدام به تفتیش منزل کرده و شماری از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود برده‌ بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید