نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی در پرونده دوم خود به یک سال حبس محکوم شد

نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی، در پرونده دوم به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس از سوی دادگاه انقلاب شعبه ۱۵ محکوم گردید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی، در پرونده جدیدی که علیه او گشوده شده است به یکسال حبس محکوم شد. این حکم از بابت اتهاماتی همچون «فعالیت تبلیغی علیه نظام» برای وی صادر شده است.

وکیل نازنین زاغری از ابلاغ حکم «یک سال حبس تعزیری و یک سال ممنوعیت خروج از کشور» در پرونده دوم این زندانی دوتابعیتی خبر داد

حجت کرمانی، وکیل خانم زاغری نوشت :« او در این پرونده با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مواجه است و این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده است.»

بر اساس این گزارش، با اعتراض به رأی صادره، پرونده به شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر رفت، اما این شعبه بدون رسیدگی مجدد، رای دادگاه پیشین را «عینا» تأیید کرد.

نازنین زاغری سال ۹۵ به ایران رفت، اما در هنگام بازگشت به بریتانیا بازداشت و به اتهام جاسوسی به پنج سال زندان محکوم شد. او اتهاماتش را به طور کامل رد کرده است.

این زندانی دوتابعیتی اواخر سال گذشته و پس از پنج سال از زندان آزاد شد، اما دادگاه انقلاب پرونده‌ای جدید برای او باز کرد.

همسر نازنین زاغری، قبلا گفته است که مقامات ایران این تبعه بریتانیا را برای چانه زدن و حل و فصل بدهی چندین ساله خود از بریتانیا، در زندان نگاه داشته‌اند.

پیشتر، کارزار آزادی نازنین زاغری- راتکلیف در آستانه فرا رسیدن دو هزارمین روز بازداشت او در خواستار آن شد که ۱۰ مقام ایرانی، که عمدتا نقش مستقیمی در گروگان‌گیری‌های بعد از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ داشته‌اند، فورا تحریم شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید