مجری کانال تلویزیون «أحوازنا» از سوی دادگاهی در هلند به چهارسال حبس محکوم شد

عیسى سوارى مدیر برنامه هاى تلویزیون «أحوازنا» و مجری برنامه «کلمه کلسیف= سخن همانند شمشیر» از سوی یکی از دادگاهای هلند به چهار سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ دادگاهی در هلند در شهر روتردام،روز چهارشنبه پنجم آبان۱۴۰۰؛ عیسى سوارى مدیر برنامه هاى تلویزیون «أحوازنا» و مجری برنامه «کلمه کلسیف= سخن همانند شمشیر» که در بهمن ۱۳۹۷ بازداشت شده است به اتهام برنامه‌ریزی و کمک مالی برای حمله به اهداف جمهوری اسلامی ایران و هواداران این نظام، به چهار سال زندان محکوم کرد.

عیسى سوارى روز ۲۶ دى ماه ۱۳۹۹ تا صدور حکم بطور موقت آزاد شده بود، که امروز چهارشنبه بعد از ابلاغ حکم و بعد از محاسبه دوران بازداشت، جهت سپرى کردن چند ماه باقى مانده از حکم صادره، راهى زندان شد.

عیسى سوارى از طریق تلویزیون أحوازنا در کشف هویت جاسوسان جمهوری اسلامی در بین مردم فعالیت زیادى داشت، همچنین در اعتراضات سالهاى اخیر در برنامه کلسیف این کانال فعالیت هاى زیادى داشت، این امر باعث شد که کشور دانمارک بر روى «جنبش مبارز عربى آزادى بخش الأحواز یا حرکه النضال» فشار وارد کند تا این برنامه را متوقف کنند اما جواب سازمان منفى بود. در تمام اعتراضات سال هاى اخیر در شهرهاى عرب نشین، مقامات جمهوری اسلامى ایران و بعضى از فرماندهان سپاه،سازمان حرکه النضال و کانال تلویزیونى أحوازنا را نسبت به تحریک مردم در اعتراضات متهم کرد و تلاش هاى زیادى کردند که این تلویزیون را متوقف کنند اما نتیجه اى نگرفتند.

تشکلات، فعالان و سازمان هاى حقوق بشر احوازى این حکم سیاسى و ظالمانه را محکوم و آن را مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و قوانین و مواثیق بین‌المللی و جهت ارضاى نظام تروریست جمهوری اسلامى ایران دانستند. حکمى علیه آزادى بیان و ابراز عقیده و براى محدود کردن ابراز نظر فعالان سیاسى و رسانه اى است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید