رضا طالشیان جلودارزاده،با صدور گواهی عدم تحمل حبس به صورت رسمی از زندان تهران بزرگ آزاد شد

رضا طالشیان جلودارزاده، عضو فدراسیون بین‌‌المللی روزنامه‌‌نگاران که در مرخصی بسر می‌برد با ارئه گواهی عدم تحمل حبس به صورت رسمی از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ رضا طالشیان جلودارزاده، عضو فدراسیون بین‌‌المللی روزنامه‌‌نگاران که از اواخر شهریورماه در مرخصی به سر می برد، روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰، با صدور گواهی عدم تحمل حبس به صورت رسمی از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

رضا طالشیان جلودارزاده، در خردادماه ۹۸ از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی» به سه سال حبس تعزیری، پرداخت چهل میلیون ریال جریمه نقدی و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی و مطبوعاتی محکوم شد که این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر استان تهران رسید.

رضا طالشیان جلودارزاده، اوایل بهمن‌ماه سال ۹۹، پس از حضور در شعبه یکم واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

آقای طالشیان جلودارزاده، عضو فدراسیون بین‌‌المللی روزنامه‌‌نگاران که دبیری بخش سیاسی روزنامه توسعه، سردبیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری «نور آزادی» را در کارنامه فعالیت کاری خود دارد روز سه‌‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، هنگامی که از محل کارش، دفتر مجله «نور آزادی» عازم یک جلسه کاری بود، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این روزنامه نگار پیش‌‌تر در سال ۱۳۹۰ نیز به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شده بود. همچنین سال ۱۳۹۳ هنگامی که دبیر بخش سیاسی روزنامه توسعه بود، بار دیگر توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید