اعزام به مرخصی خسرو صادقی بروجنی نویسند و روزنامه نگار از زندان اوین

خسرو صادقی بروجنی نویسند و روزنامه نگار، محبوس در زندان اوین که در حال سپری نمودن دوران محکومیت پنج ساله خود می‌باشد به مرخصی کوتا مدت اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ خسرو صادقی بروجنی نویسند و روزنامه نگار، محبوس در زندان اوین، روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰، به مرخصی پنج روزه اعزام شد.

بر اساس این گزارش، این نویسنده و روزنامه نگار که در حال سپری نمودن دوران محکومیت پنج ساله خود می باشد با تودیع قرار وثیقه «۵۰۰» میلیون تومانی به مرخصی پنج روزه اعزام شده است.

خسرو صادقی بروجنی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۸ پس از احضار به شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت و مورد تفهیم اتهام و بازجویی قرار گرفت. قرار بازداشت وی نهایتا به قرار وثیقه تغییر داده شد. آقای صادقی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

آقای صادقی بروجنی در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی داخلی و خارجی» به ۵ سال حبس، از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال حبس و از بابت اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و با تبرئه آقای صادقی از اتهام
«فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۷ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی و خارجی» در خصوص آقای وی قابل اجرا است.

آقای صادقی بروجنی در تاریخ ۲۸ مردادماه ۹۹ جهت تحمل حبس بازداشت و در تاریخ ۸ مهرماه از قرنطینه اندرزگاه ۴ زندان اوین به اندرزگاه ۸ این زندان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید