عباس واحدیان شاهرودی توسط دادگاه انقلاب مشهد به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شد

عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی، توسط دادگاه انقلاب مشهد به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی، طی روزهای اخیر از سوی شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شده است.

بر اساس حکم صادره، این حکم در خصوص پرونده سال ۹۸، توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام «تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور»، مطابق ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی صادر و به دلیل عدم تجدیدنظرخواهی عباس واحدیان شاهرودی قطعی شده است.

علیرغم سپری شدن نزدیک به ۷۰ روز از بازداشت عباس واحدیان شاهرودی و همچنین تشکیل پرونده‌ای جدید در دادسرای مشهد، تاکنون اجازه ورود وکیل به این پرونده داده نشده است.

او پیشتردر روز ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در پی یورش مأموران امنیتی به منزلش در مشهد بازداشت شد و به مکان نامعلومی منتقل گردید. شهلا جهان‌بین، همسر او نیز در همان روز بازداشت شد.

تهدید خانواده دختر آقای واحدیان شاهرودی، هنگامه، به صدای آمریکا گفت:« که مأموران به خواهر خردسال و ۹ ساله‌اش گفتند که پدرت را می‌کشیم و برادر ۲۰ ساله‌اش را به بازداشت تهدید کردند. وی پیش‌تر نیز در ۱۹ مهر ۱۳۹۷ و همچنین شش سال پیش از این، به اتهاماتی سیاسی، بازداشت شده‌بود.

واحدیان شاهرودی به حکم دادگاه انقلاب مشهد، «به اتهام توهین به خمینی و خامنه‌ای، براندازی حکومت جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام، مصاحبه با رسانه‌های معاند نظام، تشویش اذهان عمومی، تشکیل گروه تلگرامی به قصد نشر اکاذیب و برهم زدن امنیت ملی، اجتماع و ارتباط با گروه‌های معاند نظام»، به حبس طولانی، محکوم شد. ۴۵ روز از محکومیت وی، در سلول انفرادی سپری شد.

عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه توسط ماموران اداره اطلاعات در رضوانشهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

همزمان منزل دختر آقای واحدیان در مشهد توسط نیروهای امنیتی مورد بازرسی قرار گرفت و برخی از وسایل شخصی آنها از جمله مدارک و لوازم الکترونیک ضبط شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید