گزارشی از آخرین وضعیت مهدی فتحی؛ اعتصاب غذای این «معلم» زندانی محبوس در زندان عادل آباد شیراز

در حالیکه معلمان شاغل و بازنشسته روز پنجشنبه ۲۰ آبان مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان فارس فریاد مهدی فتحی آزاد باید گردد سر می دادند، خبرهایی از زندان عادل آباد مبنی بر اعتصاب غذای وی منتشر شد.

به گزارش کمپین دفاع زندانیان سیاسی ومدنی؛ شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان جمعی از معلمان استان فارس طی انتشار بیانیه ای اعلام کردند که مهدی فتحی معلم زندانی از چهار روز پیش اعتصاب غذا کرده است.

بر اساس این گزارش،  اقبل از اعتصاب غذا طبق یاداشتی که از زندان به خانواده رسیده است، مهدی قاضی پرونده را در جریان شرایط جسمی خود قرار داده است ( نارسایی قلبی مهدی قبل از حضور در زندان طبق مدارک پزشک متخصص کاملا محرز است ) و اکنون با اعتصاب غذا معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار این معلم با شرف و عدالت خواه است.

بیانیه افزوده است که همکاران و خانواده فتحی خواهان رعایت حقوق این زندانی و اعزام وی به بیمارستان جهت درمان هستند.

هر گونه مشکلی که برای ایشان بوجود آید مسئولیتش بر عهده قاضی پرونده و مسئولین زندان است. ما خواستار رعایت حقوق اولیه انسانی نامبرده هستیم. همچنین از مقامات قوه قضائیه می خواهیم که پرونده ایشان در دادگاه علنی مورد بررسی قرار گیرد.

این معلم تاریخ با ۲۷ سال سابقه خدمت به خاطر افشای تخلفات مالی برخی مسئولین محلی و مذهبی پاسارگاد به ۱۴ ماه حبس و جزای نقدی در دادگاه بدوی محکوم شده است اما بازداشت وی در حالی صورت گرفته که نتیجه اعاده دادرسی وی هنوز اعلام نشده بود.

آقای فتحی از بیماری قلبی رنج می‌برد و همواره باید دارو مصرف کنند. بنا به اظهارات یکی از نزدیکان این فعال صنفی معلمان، آقای فتحی تحت نظر پزشک متخصص باید به زودی مورد عمل جراحی قلب قرار می‌گرفت. شرایط بیماری وی نگرانی خانواده‌اش را بیشتر کرده است

آقای فتحی در جریان افشای فساد امام جمعه شیراز در تاریخ جمعه ۱۷ بهمن ۹۹ بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به پلاک۱۰۰ منتقل شده بود.

بعد از آزادی موقت با تودیع وثیقه، توسط دادگاه انقلاب شیراز به ۱۴ماه حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد. این فعال صنفی معلمان به حکم صادره اعتراض کرده اما بدون اتمام روند دادرسی در دادگاه تجدیدنظر، وی در روز ۲۳ شهریور بازداشت شد.

نویسنده
رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید