تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از پرونده خدیجه مهدی پور در زندان ایلام

خدیجه مهدی پور، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی در ایلام بازداشت شده بود با گذشت بیش از یکماه هنوز در زندان ایلام بلاتکلیف نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ خدیجه مهدی پور،۳۴ ساله و ساکن ایلام، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شده بود، با گذشت یکماه از بازداشت وی هنوز به صورت بلاتکلیف در زندان ایلام نگهداری می شود.

خانم مهدی پور در تاریخ ۱۸ مهرماه توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل عموی خود بازداشت و پس از ۲ روز به زندان ایلام منتقل شده بود.

خانم مهدی پور به اتهاماتی از جمله «هواداری از گروه‌های مخالف نظام، تبلیغ علیه نظام، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری» متهم شده است.

بنا به گفته منابع حقوق بشری، «در روزهای نخست نیروهای امنیتی قصد داشتند با انتقال خانم مهدی پور به پزشکی قانونی و‌ انجام آزمایشات و تست‌های اعصاب و روان او را فاقد سلامت روان نشان دهند که با مقاومت و مخالفت شدید او مواجه شدند. همچنین بارها از او خواسته شده توبه نامه بنویسد اما خانم مهدی پور با رد اتهامات این امر را هم نپذیرفته است.»

به گفته این منبع خدیجه مهدی پور پیشتر در تماس با خانواده خود عنوان کرده بود که به مدت دو‌هفته در قرنطینه زندان نگهداری شده و به دلیل خیس بودن زمین و دیوارهای سلول دچار عفونت کلیه شده است.

وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در تاریخ ۱۲ مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در ایلام بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب ایلام به پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید