تداوم حضور آرش کیخسروی، مهدی محمودیان و مصطفی نیلی در بازداشت موقت

حدود سه ماه از بازداشت آرش کیخسروی و مصطفی نیلی از وکلای دادگستری و همچنین مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار گذشته است، اما همچنان در بازداشت موقت به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ بابک پاک‌نیا، حقوقدان و از وکلای مهدی محمودیان ضمن اشاره به وضعیت پرونده موکلش، به این نکته اشاره داشته است« با وجود حدود سه ماه از بازداشت آرش کیخسروی،  مصطفی نیلی و مهدی محمودیان،  چرا هنوز در بلاتکلیفی بسر می برند.»

بابک پاک‌نیا، حقوقدان و از وکلای مهدی محمودیان ضمن اشاره به وضعیت پرونده موکل خود و دیگر متهمان این پرونده، اظهار کرد: «در جلسه اول رسیدگی به این پرونده، کیفرخواست قرائت شد و سپس بنده و همکارم به وکالت از مهدی محمودیان به دفاع پرداختیم. کل جلسه دفاع در جلسه گذشته، تنها به بیان دفاعیات بنده و همکارم اختصاص یافته و فرصتی برای بیان دفاعیات وکلای دیگر متهمان پرونده دست نداد. از همین رو، دادگاه باید نسبت به تعیین وقت رسیدگی برای این پرونده اقدام کند که دستور آن، هنوز از سوی مقام قضائی صادر نشده است.»

روز شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰، نه تن از وکلا و فعالان مدنی از جمله آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شدند.

از میان این افراد محمدهادی عرفانیان کاسب و لیلا حیدری ساعاتی پس از بازداشت و محمدرضا فقیهی وکیل دادگستری و مریم افرافراز فعال مدنی و از اعضای جمعیت امام علی در تاریخ هفتم شهریورماه، آزاد شدند.

آرش کیخسروی و مصطفی نیلی در زندان اوین در بازداشت به سر می برند و مهدی محمودیان دوران محکومیتش از بابت پرونده پیشین خود را در این زندان سپری می‌کند. پیشتر بابک پاک نیا، وکیل دادگستری از اجرای حکم چهار سال حبس تعزیری آقای محمودیان خبر داده بود.

مهدی محمودیان شهریورماه ۹۹ توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فعالیت تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و دو سال منع خروج از کشور و چهار ماه خدمات عمومی محکوم شده بود.

نهایتا این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. مصادیق اتهامات آقای محمودیان امضای بیانیه موسوم به ۷۷ نفر و اقدام برای روشن کردن شمع به یاد جان باختگان هواپیمای اوکراینی عنوان شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید