یک عضو گروه “جبهه النصره” با مرخصی متصل به آزادی از زندان ارومیه آزاد شد

زندان ارومیه

فاروق لواشلوئی سنگان زندانی سنی مذهب، عضو گروه “جبهه النصره” که پیشتر به پنج سال زندان محکوم شده بود با مرخصی متصل به آزادی از زندان ارومیه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰، یک عضو گروه “جبهه النصره”، به نام فاروق لواشلوئی سنگان، ۳۰ ساله اهل اشنویه، با مرخصی متصل به آزادی از زندان ارومیه آزاد شد.

آقای لواشلویی سنگان در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شد. این شهروند پس از ۱۶ روز با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد.

وی نهایتا توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف زاده از بابت اتهام عضویت در گروه جبهه النصره به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تقلیل یافت.

آقای لواشلویی سنگان پیشتر به همراه ۱۳ تن دیگر از زندانیان محبوس در زندان ارومیه در تاریخ ۱۹ آذرماه ۹۹ در اعتراض به عدم اجرای طرح کاهش مجازات حبس تعزیری در پرونده‌های خود دست به اعتصاب زده و در تاریخ ۲۰ آذرماه ۹۹ در پی وعده مساعد مسئولان قضایی مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایشان به اعتصاب خود پایان دادند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید