علیرضا شریعتی توسط دادگاه انقلاب بهبهان به یک سال حبس محکوم شد

صدورحکم

علیرضا شریعتی، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب بهبهان به اتهاماتی همچون “عضویت در دسته‌جات و احزاب” محاکمه شده بود به یک سال حبس  تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرضا شریعتی، کارمند بانک ملی و شهروند اهل بهبهان توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، طبق صدور این حکم وی به مجازاتهای تکمیلی به مدت دو سال از عضویت در احزاب و دسته جات سیاسی و اجتماعی محروم شده است.

این حکم که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی سید مهران مهمان نواز طی روزهای اخیر صادر و ابلاغ شده است، آقای شریعتی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب و دسته جات سیاسی و اجتماعی محروم شده است.

دادگاه مصادیق اتهام این شهروند را به مواردی همچون انتشار هشتگ «نه به جمهوری اسلامی»، تبلیغ علیه انتخابات ۱۴۰۰ و دعوت مردم به عدم حضور در آن، تجلیل از روز ۵ دیماه سالگرد اغتشاشات ۸۸ و چهلمین روز کشته شدگان اغتشاشات ۹۸ استناد کرده است.

آقای شریعتی آبان ماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک روز بعد با تودیع قرار کفالت به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه فرماندهی انتظامی بهبهان آزاد شد. وی پیشتر نیز بارها به صورت تلفنی به اداره اطلاعات بهبهان احضار شده بود. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ ۸ آذرماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر برگزار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید