محکومیت اصغر امیرزادگان فعال صنفی فرهنگیان استان فارس به حبس و مجازات تکمیلی + سند

اصغر امیرزادگان

اصغر امیرزادگان فعال صنفی فرهنگیان استان فارس، توسط دادگاه عمومی و انقلاب فیروزآباد، به حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر اصغر امیرزادگان فعال صنفی فرهنگیان استان فارس، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو، شهر فیروزآباد، به یک سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، این فعال صنفی فرهنگیان استان فارس، به اتهام تبلیغ علیه نظام با انتشار مطالب در فضای مجازی، به یکسال حبس تعزیری و مجازاتهای تکمیلی از جمله:« مسدود کردن حساب اینستاگرام شخصی و دو سال ممنوعیت استفاده از فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی یا خارجی که قابل دید عموم دارند، خبر داده است.»

وی در ادامه یادداشت خود، این حکم را ناعادلانه و در راستای سرکوب فعالان صنفی و مدنی دانسته و نوشت: این حکم در بحبوحه‌ اعتراضات و حق‌خواهی معلمان یک پیام روشن دارد، ما شما را سرکوب می‌کنیم و اجازه حق‌خواهی نمی‌دهیم و شما حق اعتراض ندارید! اجازه هر گونه فعالیت مجازی را از شما می‌گیریم تا مسئولان دزد و اختلاسگر هر غلطی خواستند، انجام بدهند.

این فعال صنفی معلمان افزود: این حکم بیش از هر چیز ثابت می‌کند که در حکومت دیکتاتوری اسلامی هیچ گونه پایبندی به آزادی بیان و آزادی رسانه وجود ندارد.

امیرزادگان خطاب به مردم، معلمان و همکاران خود با بیان اینکه این حکم  پاداش حکمرانی جمهوری اسلامی بعد از ۳۰ سال خدمت صادقانه است، تصریح کرد: برای خودم متاسفم که تحت لوای حکومتی زندگی می‌کنم که دارایی کشور را به تاراج داده، معترضان را قتل‌عام یا زندان کرده و هرچه جلوتر می‌رویم فضای خفقان و سرکوب بیشتر و علنی‌تر می‌شود.

وی از فعالان حقوق بشر تقاضا کرده است، پیام او را به سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی و شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل برسانند تا متوجه شوند، حاکمیت جمهوری اسلامی با یک معلم بازنشسته خود چه رفتار سرکوبگرانه‌ای دارد.

این فعال صنفی  فرهنگیان در پایان تاکید کرد: به تمام نیروهای سرکوبگر و دادگاه‌های تحت امر آنها باید بگویم؛ با این احکام ظالمانه و ناعادلانه نمی‌توانید مانع فعالیت من شوید و فقط گور و قبرستان می‌تواند مانع فعالیت من شود.

آقای امیرزادگان که پیشتر در تاریخ ۵ مرداد ماه در پی حضور در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد بازداشت و اواخر مرداد ماه با تودیع قرارکفالت از زندان فیروزآباد آزاد شده بود.

وی در سال ۹۸ نیز از سوی دادگاه کیفری ۲ شهر فیروزآباد با اتهام توهین به مقامات به ۶ ماه حبس و از سوی دادگاه انقلاب این شهر به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک‌ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل