توهین به علی خامنه‌ای: تداوم حبس مرضیه افشار با وجود ابتلا به سرطان

مرضیه افشار

مرضیه افشار زندانی سیاسی به اتهام توهین به خامنه‌ای علیرغم ابتلا به سرطان، همچنان محکوم به تحمل دوران حبس است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مرضیه افشار که به اتهام‌های “توهین به علی خامنه‌ای و تبلیغ علیه نظام” به تحمل سه سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان قیدار محکوم شده است، علیرغم ابتلا به سرطان مثانه و لزوم انجام مراحل شیمی درمانی، کماکان مجبور به تحمل دوران محکومیت حبس است.

بر اساس این گزارش، وی که پس از اطلاع از بیماری در زندان و درخواست مرخصی استعلاجی، پس از دو ماه برای درمان به مرخصی اعزام شده و مراحل شیمی درمانی را طی می‌کند، با وجود گواهی پزشکی قانونی باید دوران حبس را در زندان کچویی کرج ادامه دهد.

گفته می‌شود، این زندانی سیاسی به دلیل وخامت حال جسمانی و وضعیت نامساعد سلامتی، بارها درخواست عفو و آزادی مشروط داده، اما با آن موافقت نشده است.

علاوه بر این مسائل، واحد اجرای احکام عنوان کرده است؛ مدت زمانی که خانم افشار برای مرخصی درمانی در خارج از زندان به سر برده است، جزو مدت زمان حبس احتساب و از دوران محکومیت وی کسر نخواهد شد.

شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز پیشتر وی را به اتهام “توهین به علی خامنه‌ای” به دو سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان قیدار در استان زنجان محکوم کرده بود.

این زندانی سیاسی، اواسط بهمن سال گذشته در پی مراجعه به شعبه ٧ اجرای احکام، جهت تحمل دوران محکومیت حبس به زندان کچویی منتقل شد.

خانم افشار در حالی که از بیماری سرطان رنج می‌برد، به طور ناعادلانه و ظالمانه‌ای به اتهام آنچه که توهین به خامنه‌ای توصیف شده است، محکوم به تحمل دوران محکومیت حبس شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل