نماینده علی خامنه‌ای: محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر عزل شد

محمدحسین گرگیج

محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر، توسط نماینده علی خامنه‌ای عزل شد، شهروندان اهل سنت از دخالت عزل و انتخاب امام جمعه توسط خامنه‌ای اعتراض کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰، در اقدامی غیر معمول امام جمعه آزادشهر توسط نماینده علی ‌خامنه‌ای در استان گلستان عزل شد.

بر اساس این گزارش، مردم اهل سنت آزادشهر، در اعتراض به دخالت مستقیم علی خامنه‌ای «رهبر» در عزل و انتخاب امام جمعه‌های اهل سنت دست به تجمع‌ اعتراضی زدند.

عزل این روحانی اهل سنت در پی ایراد سخنانی در خصوص مباحث دینی صورت گرفته است. این در حالی است که امامان جمعه اهل سنت در ایران توسط رهبر جمهوری اسلامی یا نمایندگان وی، عزل و نصب نمی‌شوند.

محمدحسین گرگیج، امام جمعه این شهرستان و از منتقدان برخی از سیاست‌های جمهوری اسلامی و از جمله افرادی است که در استان گلستان موجبات آزادی شماری از زندانیان محکوم به اعدام را تا کنون فراهم کرده است.

این اقدام بی‌سابقه از دخالت نمایندگان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در عزل و انتخاب امامان جمعه اهل سنت ایران، موجب اعتراض شهروندان سنی مذهب آزاد شهر شده و امروز سطح این شهر با حضور گسترده نیروهای امنیتی همراه بوده است.

آزادشهر (شاه پسند) شهری از توابع بخش مرکزی و مرکز شهرستان آزادشهر در استان گلستان ایران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید