مصطفی نیلی وکیل بازداشتی با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اوین آزاد شد

مصطفی نیلی

مصطفی نیلی وکیل بازداشتی و زندانی سیاسی سابق، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی، در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت  شده بود با تودیع قرار وثیقه سنگین از بازداشتگاه اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز شنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۰، مصطفی نیلی وکیل بازداشتی، با پایان دوران بازجویی از بازداشتگاه اوین با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این وکیل بازداشتی با تودیع قرار وثیقه «۸۰۰» میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه آزاد شده است.

مصطفی نیلی، که  بیش از ۴ ماه از بازداشت وی می‌گذرد، پیشتر در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت  شده بود.

آقای نیلی به همراه آرش کیخسروی، مهدی محمودیان، مهدی فقیهی و مریم افرافراز، در تاریخ ۲۳ مرداد ماه، به دلیل قصد طرح شکایت از علی خامنه‌ای در خصوص مدیریت بحران کرونا و نقض حق سلامت شهروندان بازداشت شده بودند.

آقای فقیهی و خانم افرافراز پیشتر آزاد شده بودند و آقایان محمودیان و کیخسروی کماکان در زندان به سر می‌برند.

آقایان نیلی، کیخسروی و محمودیان، پیشتر در نامه‌ای به هیات نظارت مرکزی بر حقوق شهروندی، دلیل بازداشت خود را خودداری از امضای تعهدنامه مبنی‌ بر عدم شکایت از علی خامنه‌ای و دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی به دلیل سوءمدیریت کرونا عنوان کرده بودند.

لازم به یادآوری است، روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰، جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی نیلی وکیل دادگستری و مریم افرافراز، برگزار شد.

محمدرضا فقیهی، وکیل دادگستری در اعتراض به جداسازی غیرقانونی رسیدگی به پرونده متهمان از حضور در جلسه دادگاه امتناع کرده است، همچنین سعید خلیلی، وکیل مدافع او با حضور در دادگاه و اعلام اعتراض به تصمیم فاقد وجاهت قانونی قاضی، جلسه را ترک کرد. گفته می‌شود که بنا بر تصمیم قاضی مظلوم، رئیس شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، پرونده متهمین این پرونده به صورت جداگانه رسیدگی خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید