محکومیت سهیل عربی  در دادگاه تجدید نظر به حبس، جزای نقدی و مجازات‌های تکمیلی

سهیل عربی

سهیل عربی، زندانی عقیدتی سابق توسط دادگاه تجدید نظر به حبس، جرای نقدی و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت سهیل عربی، زندانی عقیدتی سابق را عینا تایید کرد.

بر اساس این گزارش، آقای عربی پیشتر در این پرونده، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی، ممنوعیت خروج از کشور و الزام حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شده بود.

بر اساس این حکم که در تاریخ ۲۵ آذر امسال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر شده است، آقای عربی از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه های مخابراتی” به ۲ سال حبس تعزیری، پرداخت ۵ میلیون تومان جزای نقدی، لزوم کسب مجوز از مقام قضایی به منظور خروج از کشور به مدت ۲ سال و ۲ سال حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شده است.

سهیل عربی در خصوص این پرونده، پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محکوم شده بود.

این فعال مدنی مهرماه امسال در پرونده‌ای که برای او، مهدی مسکین نواز، رضا محمدحسینی و بهنام موسیوند گشوده شد، به “تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و اخلال در نظم زندان” متهم شد. آقای عربی از حضور در جلسه بازپرسی امتناع کرده بود.

سهیل عربی از تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بود. وی در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید