تهدید با چاقو در زندان ارومیه: اعتصاب غذای پدر و پسر، ابراهیم و سالار صدیقی همدانی

ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و سالار صدیقی همدانی

جان زندانیان سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و سالار صدیقی همدانی، بدنبال تهدید با چاقو در زندان ارومیه، توسط افراد اجیر شده رئیس زندان، در خطر است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دوشنبه ۱۳ دیماه ۱۴۰۰، زندانیان سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و سالار صدیقی همدانی در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و تهدید شدن با چاقو از جانب چند زندانی اجیر شده توسط رئیس زندان، دست به اعتصاب غذا زدند.

یک منبع مطلع در اینباره به گزارشگر کمپین گفت: «پس از بازرسی و هجوم گارد زندان در روز یکشنبه ۱۲ دی ماه که با تخریب اموال زندانیان همراه بود و هیچ مورد غیر قانونی پیدا نکردند، چند زندانی معلوم الحال با تحریک مسئولین زندان اقدام به اذیت و آزار این دو زندانی  و تهدید آنها با چاقو کرده‌اند.»

این دو زندانی سیاسی بدلیل نداشتن امنیت جانی در سالن بند دست به اعتصاب غذا زده و مراتب را به مسئولین بند و رئیس زندان گزارش کرده اند. این پدر و پسر اعلام کرده‌اند تا زمانی که این موضوع تعیین تکلیف نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندانها جان زندانیان سیاسی را به شدت در معرض خطر قرار می‌دهد.

آقای ابراهیم خلیل صدیقی همدانی در اسفندماه ۹۷ به همراه دو فرزندش به نام‌های سالار و مریم توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شد.

نخستین جلسه دادگاه ابراهیم خلیل صدیق همدانی و پسرش روز ۲۷ شهریورماه ۹۸، در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه در حالی برگزار شد که از حق دسترسی به وکیل مدافع محروم بودند. دادگاه سرانجام هر یک از آنها را به ۱۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

آنها همچنین توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «فیلم‌برداری از مراکز نظامی» به سه سال زندان دیگر محکوم شدند، در مجموع این پدر و پسر هر یک به ۱۹ سال زندان محکوم شدند، زندانی سیاسی سالار صدیقی همدانی دانشجوی ۲۲ساله اهل ارومیه است.

ابراهیم خلیل صدیقی همدانی زندانی سیاسی ۶۲ ساله، مبتلا به بیماری دیابت است. انسولین ضروری برای این زندانی در زندان وجود ندارد و قابل دسترس نیست و به همین علت انگشتان پای این بیمار سیاه شده و در معرض از بین رفتن است. اما به رغم نیاز فوری برای مراجعه به پزشک در خارج از زندان، از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل می آید. این زندانی سیاسی نیاز به رسیدگی فوری پزشکی توسط پزشکان خارج از زندان دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل