حکم اعدام یک زندانی به اتهام «تجاوز به عنف» در زندان یاسوج به اجرا درآمد

زندان یاسوج

حکم اعدام یک زندانی محبوس در زندان یاسوج که پیشتر به اتهام «تجاوز به عنف» به قصاص نفس اعدام محکوم شده بود به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز پنج‌شنبه نهم دی ماه 1400، یک زندانی به اتهام تجاوز به عنف در زندان یاسوج اعدام شد.

بر اساس این گزارش، سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج ضمن اعلام این خبر گفت: «سال گذشته شکایتی به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان آمد که حکایت از تجاوز به عنف یک خانم داشت». «با شناسایی متهم پرونده و جری تشریفات قانونی و قضایی، دادنامه آن در سریعترین زمان ممکن صادر، و متهم به مجازات اعدام محکوم گردید.»

در پرونده‌هایی که اتهام «تجاوز به عنف» مطرح می‌شود، متهمان معمولا در طی بازداشت برای اعتراف گیری شکنجه می‌شوند و دربرخی موارد پروسه رسیدگی به پرونده این دست از متهمان، شتابزده و بدون حضور وکیل و یا حق دفاع طی می‌شود.

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۲۱۱ اعدام از بین ۲۶۷ اعدامی که سال ۲۰۲۰ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید