رئیس زندان: با اعزام به مراکز درمانی محمد مرادی در زندان نقده مخالفت شد

محمد مرادی

مسئولین زندان نقده با اعزام به بیمارستان محمد مرادی، زندانی سیاسی مخالفت می‌کنند، وی از بیماری “فتق” رنج می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد مرادی اهل روستای “قبر حسین” از توابع شهرستان پیرانشهر محبوس در زندان نقده به بیماری “فتق” مبتلا و رئیس زندان با انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان مخالفت کرده است.

بر اساس این گزارش، علیرغم توصیه پزشکان بهداری زندان مبنی بر درمان این زندانی سیاسی در بیمارستان خارج از زندان و موافقت قاضی ناظر، حبیب محمدی، رئیس زندان نقده با انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان و انجام عمل جراحی مخالفت کرده است.

یک منبع مطلع گفته است: این زندانی سیاسی به دلیل ابتلا به بیماری “فتق” در وضعیت نامناسب جسمانی قرار دارد و به عمل جراحی فوری نیاز دارد.

حکم این زندانی سیاسی به علت نقص تحقیقات در شعبه ٣٤ دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی جهت رسیدگی دوباره به دادگاه صادرکننده آن ارجاع داده شده است.

این شهروند کُرد به اتهام “محاربه” از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ٤٠ سال حبس و تبعید به زندان مرکزی ارومیه محکوم و روز چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه، محمد مرادی به اجرای احکام زندان نقده احضار و این حکم رسماً به وی ابلاغ شده بود.

آخرین جلسه دادگاهی این شهروند در اردیبهشت‌ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جواد غلامی برگزار شده بود.

محمد مرادی پیشتر عضو حزب دمکرات کردستان ایران بوده و پس از جدایی از این حزب، شهریورماه ٩٦ از مرز “کیله” سردشت به ایران بازگشته بود.

آقای محمد مرادی پس از بازگشت به ایران توسط نیروهای امنیتی وابسته به اطلاعات سپاه بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شده بود.

این شهروند پس از اتمام بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه ابتدا به زندان مرکزی این شهر منتقل و سپس به زندان نقده منتقل شده بود.

این شهروند ٣٥ ساله، متأهل و دارای دو فرزند است و هم‌اکنون در زندان نقده محبوس می‌باشد.

شامگاه روز یکشنبه بیست و یکم مهرماه ٩٨ نیز، دو برادر محمد مرادی به نام‌های “عبدالرحمن و صادق مرادی” در مرز “کوتران” پیرانشهر در حین کولبری بر اثر شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسداران جان خود را از دست دادند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید