بکتاش آبتین، شاعر و فیلمساز زندانی، در پی ابتلا به کرونا درگذشت

بکتاش آبتین

بکتاش آبتین، نویسنده زندانی در اثر وخامت حال جسمانی و علائم شبیه بیماری کرونا از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده بود ساعتی پیش درگذشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بکتاش آبتین، نویسنده زندانی در زندان اوین، روز  دوشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰، در پی بروز علائمی همچون تب، بدن درد شدید و ضعف عمومی، به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده بود.

گفته می‌شود، آقای بکتاش پیش از انتقال به بیمارستان دارای علائم بالینی از جمله؛ درگیری ریه، تب‌و لرز، بدن‌درد شدید بوده و گزارش‌های غیررسمی حاکی از ابتلای او به کرونا است.

بر اساس این گزارش، وی روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه به دلیل فشار خون بالا و تب شدید، به صورت شبانه از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

خانواده‌ این زندانی که امروز برای ملاقات در زندان حاضر شده بودند، با پیگیری‌های مستمر از انتقال وی به بیمارستان طالقانی مطلع شدند‌.

گفته می‌شود، آقای بکتاش پیش از انتقال به بیمارستان دارای علائم بالینی از جمله؛ درگیری ریه، تب‌و لرز، بدن‌درد شدید بوده و گزارش‌های غیررسمی حاکی از ابتلای او به کرونا است.

وضعیت سلامتی وی به علت بیماری‌ زمینه‌ای ریوی در معرض خطر جدی قرار دارد و این سبب افزایش نگرانی‌های خانواده و نزدیکان او شده است، اما مسئولان زندان از ارائه پاسخ شفاف به خانواده آقای بکتاش اجتناب می‌کنند.

برپایه این گزارش، طی روزهای گذشته همچنین علائم مشابه در چند تن دیگر از زندانیان بند ۸ زندان اوین مشاهده شده است و این مسئله نگرانی‌ها را در مورد سلامتی رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و آرش گنجی سه عضو دیگر کانون نویسندگان که در زندان اوین محبوس هستند را افزایش داده است.

بکتاش آبتین به همراه رضا خندان‌مهابادی و کیوان باژن از اواسط مهر ماه ۹۹ در زندان اوین در حال تحمل دوران محکومیت حبس هستند.

آنها  در پی شکایت وزارت اطلاعات، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به احکام زندان محکوم شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید