دادگاه انقلاب تهران: تعیین زمان و شعبه رسیدگی به اتهامات افسانه عظیم‌زاده و نگار مسعودی

افسانه عظیم‌زاده و نگار مسعودی

تعیین زمان رسیدگی به اتهامات دو فعال کودک، افسانه عظیم زاده و نگار مسعودی، در دادگاه انقلاب تهران، برگزار خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه رسیدگی به اتهامات افسانه عظیم زاده، فعال حقوق کودک و نگار مسعودی، عکاس و مستندساز، روز یکشنبه ۲۶ دی‌ماه 1400، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

افسانه عظیم زاده روز دوشنبه ۲۴ آذرماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خانواده عظیم زاده در تاریخ ۲۹ آذرماه همان سال، پس از مراجعه به دادسرای اوین از نگهداری او در بند دو الف زندان اوین مطلع شدند.
این فعال حقوق کودک روز سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین آزاد شد.

افسانه عظیم زاده از موسسین جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در سال ۱۳۸۲ است. وی بیش از ۱۵ سال در زمینه آموزش و مددکاری کودکان کار فعالیت کرده است.

نگار مسعودی، روز پنج‌شنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری اش در تهرن بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

بر اساس گزارشات دریافتی نیروهای امنیتی در حین بازداشت، منزل پدری نگار مسعودی را مورد تفتیش قرار داده و برخی اقلام شخصی وی را ضبط کرده بودند.

نگار مسعودی، ۳۵ ساله کارشناس عکاسی از دانشگاه تهران مرکز و کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه تهران است.

وی عضو انجمن عکاسان ایران و برنده عکس برگزیده هیئت داوران در جشنواره شمسه سال ۱۳۹۱ بوده و سابقه برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی عکس و ویدئو را در کارنامه هنری خود دارد.

یکی از دغدغه های این هنرمند پیگیری پرونده قربانیان اسیدپاشی در اصفهان و تصویب لایحه «ممنوعیت و محدودیت خرید و فروش اسید» در سال های اخیر بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید