یاشار تبریزی فعال مدنی، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد

یاشار تبریزی

یاشار تبریزی، فعال مدنی، توسط پلیس امنیت در تهران بازداشت و به پلیس امنیت در رباط کریم منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یاشار تبریزی، فعال مدنی، صبح روز شنبه ۱۸ دی‌ماه 1400، بعد از حضور در محل سقوط هواپیمای اوکراینی و انتشار تصاویری از محل سرنگونی آن توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، یاشار تبریزی، با حضور در محل سرنگونی هواپیمای اوکراینی، و ادای احترام به جانباخته گان در فضای مجازی توسط پلیس امنیت بازداشت و به رباط کریم منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «آقای تبریزی ساعت هفت بامداد با خانواده اش تماس گرفت و گفت در پلیس امنیت رباط کریم است و به دستور دادستان بازداشت شده است و چند ساعت دیگر آزاد خواهد شد. ساعت یازده امروز نیز همسرش به پلیس امنیت رباط کریم مراجعه کرده و تایید کردند که در این مکان است.»

وی صبح امروز با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی از حضور خود در محل سرنگونی هواپیمای اوکراینی و ادای احترام به جان باختگان خبر داده بود.

یاشار تبریزی پیشتر نیز سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی را داشته است. وی در تاریخ ۱۸ فروردین ماه امسال همراه با خانواده برخی از کشته شدگان اعتراضات مردمی و تعدادی از فعالان مدنی در اصفهان بازداشت و یک روز بعد آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید