زندان اوین: محمد ابوالحسنی به زندان تهران بزرگ منتقل شد

محمد ابوالحسنی

محمد ابوالحسنی، فعال مدنی، و زندانی سیاسی سابق، به دلایل نامعلومی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه 19 دی‌ماه 1400، محمد ابوالحسنی، فعال مدنی، و زندانی سیاسی سابق، محبوس در زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی که در حال سپری نمودن دوران محکومیت ۱۵ ماهه خود بود به طور غیر معمولی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

محمد ابولحسنی در تاریخ ۲۳ آذرماه طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه یکم واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار و در تاریخ ۱۱ دیماه جهت تحمل دوارن محکومیت خود راهی زندان اوین شد.

آقای ابوالحسنی زمانی که دوران محکومیت خود را از بابت پرونده پیشین سپری می‌کرد، در پرونده‌ای جدید به همراه  آرشام رضایی و شکیلا منفرد محاکمه شده و در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در سازمان جهاد کشاورزی به مدت روزی ۴ ساعت محکوم شد. فروردین‌ماه امسال این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

بر اساس احضاریه‌ای که روز شنبه هشتم آبان‌ماه صادر و ابلاغ شده است، دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد ابوالحسنی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه در شعبه ۱۰۹۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار خواهد شد.

او پیشتر در پرونده ای مشترک با شکیلا منفرد و آرشام رضایی به ۱۵ ماه محکومیت و چهار ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید