گزارشی از آخرین وضعیت سهیلا حجاب و انتقال وی از زندان سنندج به زندان کرمانشاه

سهیلا حجاب

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی، محبوس در زندان سنندج به بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰، سهیلا حجاب، زندانی سیاسی، از زندان سنندج به بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی هفته گذشته را در یکی از سلول‌های انفرادی این محل بسر برده و نهایتا به بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شد. گفتنی است بند زنان زندان کرمانشاه از مدتی قبل به کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شده است.

سهیلا حجاب، پیش از این نیز بصورت خشونت آمیز از زندان قرچک ورامین به زندان سنندج تبعید شده بود.

خانم حجاب از تاریخ ۲۸ شهریورماه در اعتراض به افزایش فشارهای امنیتی بر زندانیان سیاسی و همچنین در اعتراض به اعمال نفوذ بازجو و ضابطین قضایی در پرونده زندانیان سیاسی در دادگاه دست به اعتصاب غذا زده و در تاریخ ۱۱ مهرماه در پی وعده مساعد مسئولین به اعتصاب غذای خود پایان داد.

وی در حالی که در اعتصاب غذا و تحصن بسر می‌برد، با تحریک یکی از مسئولان زندان، توسط شماری از زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

سهیلا حجاب خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه او را از بابت اتهاماتی ازجمله “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، تشویش اذعان عمومی به قصد آشوب و تشکیل گروه غیرقانونی” محکوم کرد که با اعمال ماده ۱۳۴، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

خانم حجاب، روز شنبه ۳ خردادماه ۱۳۹۹، پس از تائید حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید