عبدالباسط ریگی به اتهام قتل و همکاری با گروهای مخالف نظام در زندان زاهدان اعدام شد

عبدالباسط ریگی

عبدالباسط ریگی زندانی محبوس در زندان زاهدان که پیشتر از بابت اتهاماتی از جمله قتل و همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام به اعدام و حبس محکوم شده بود اعدام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز دوشنبه ۲۷ دی۱۴۰۰، عبدالباسط ریگی فرزند نورمحمد ۳۳ ساله اهل سراوان متاهل و دارای ۳ فرزند در زندان زاهدان اعدام شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی دو روز پیش جهت اجرای حکم اعدام به یکی از سلولهای انفرادی زندان زاهدان منتقل شده بود.

حال وش نوشته است؛ آقای ریگی توسط اطلاعات سپاه اوایل سال ۱۳۹۷ در سراوان بازداشت شده و دو ماه در بازداشتگاه این ارگان در زاهدان تحت بازجویی قرار داشته است.

بر اساس این گزارش اتهامات مطروحه علیه وی، قتل قاضی کریمی (که۱۲ سال پیش در سراوان به قتل رسیده) و آتش زدن یک دکل مخابراتی شرکت ایرانسل در سراوان، مشارکت در قتل شیخ علی دهواری امام جمعه اهل سنت سراوان، و همکاری با گروهای ضد نظام و حمل سلاح کلت کمری، عنوان شده بود.

وی در اوایل سال جاری توسط شبعه یک کیفری استان سیستان و بلوچستان از بابت قتل قاضی کریمی و مشارکت در قتل شیخ علی دهواری به ۲ بار اعدام، از بابت همکاری با گروهای مخالف نظام ۲۵ سال حبس، در خصوص آتش زدن دکل مخابراتی ۱۰ سال حبس و از بابت حمل سلاح کلت کمری به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، صدور این احکام پس از اخذ اعترافات اجباری از این زندانی و تحت فشار و شکنجه صورت گرفته است‌.

عبدالباسط ریگی فرزند نورمحمد ۳۳ ساله اهل سراوان متاهل و دارای ۳ فرزند بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید