زمان دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی محمودیان و آرش کیخسروی تعیین شد

مهدی محمودیان و آرش کیخسروی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی محمودیان فعال مدنی و آرش کیخسروی وکیل دادگستری، تعیین شد. پیشتر جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد به دلیل تفکیک غیرقانونی رسیدگی به پرونده متهمان برگزار نشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی محمودیان فعال مدنی و آرش کیخسروی وکیل دادگستری، روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه 1400، برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیشتر جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد به دلیل اعتراض به تفکیک برگزار نشد. جلسه نخست رسیدگی به اتهامات “دادخواهان سلامت” در تاریخ ۵ آبان‌ماه در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

جلسه نخست رسیدگی به اتهامات مهدی محمودیان و مریم افرافراز فعالین مدنی و محمدرضا فقیهی، آرش کیخسروی و مصطفی نیلی، وکلای دادگستری در تاریخ ۵ آبان ماه در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. مهدی محمودیان و مصطفی نیلی به علت امتناع از پوشیدن لباس زندان، در جلسه حاضر نشده بودند.

مهدی محمودیان، مصطفی نیلی و آرش کیخسروی به «تشکیل گروه معاند نظام به هدف برهم زدن امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام» متهم شده‌اند.

همچنین اتهام محمدرضا فقیهی و مریم افرافراز «عضویت در گروه‌های معاند نظام» عنوان شده است.

در تاریخ ۲۳ مردادماه، ۹ تن از وکلا و فعالان مدنی از جمله آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شدند.

در این میان، بازداشت مریم افرافراز و مصطفی نیلی در حالی صورت گرفته بود که هر دوی این شهروندان به تازگی دوران قرنطینه ابتلا به کرونای خود را سپری کرده بودند و وضعیت جسمی مناسبی نداشتند.

همچنین مریم افرافراز صرفا مسئولیت ثبت مطالب را به عنوان منشی جلسه عهده دار بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید