تداوم اعتصاب غذای بنجامین بریر توریست فرانسوی در زندان وکیل آباد مشهد

بنجامین بریر

بنجامین بریر، توریست فرانسوی، که از 20 ماه پیش تا این لحظه بلاتکلیف است در زندان وکیل آباد مشهد در اعتصاب غذا بسر می‌برد. او چندی پیش در اعتراض به محرومیت از تماس تلفنی اعتصاب غذا کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه 30 دی‌ماه 1400، دادگاه رسیدگی به اتهامات بنیامین بریر، توریست فرانسوی محبوس در زندان وکیل آباد، در داگاه انقلاب برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آقای بریر، اوایل دی ماه، در اعتراض به محرومیت تماس تلفنی اعتصاب غذا کرده بود و همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

سعید دهقان، وکیل مدافع آقای بریر، ضمن تایید تداوم اعتصاب موکل خود از ضعف شدید جسمانی او خبر داد. بنجامین بریر اوایل دیماه امسال در اعتراض به محرومیت از حق تماس تلفنی و ارتباط با خانواده در شب کریسمس اعتصاب غذا کرده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند فرانسوی از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و جاسوسی روز پنج‌شنبه ۳۰ دیماه در دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد.

آقای دهقان همچنین در خصوص جلسه دادگاه بجنامین بریر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است: “۱- قبل از شروع جلسه، شعبه دادگاه را از سه به چهار تغییر دادند. ۲- دادگاه «علنی» نبود، اما دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری آوردند. ۳- موضع قاضی جدید در همین اولین جلسه دادگاه معلوم بود. ۴- با استفاده از واژه مبادله، تکلیف را هم معلوم کردند!”

پیشتر برای این توریست فرانسوی در خصوص دو اتهام افساد فی‌ الارض و شرب‌ خمر قرار منع تعقیب صادر شده بود.

جلسه آخرین دفاع بنجامین بریر اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود. به گفته سعید دهقان، وکیل دادگستری، دلیل اتهام جاسوسی، عکسبرداری از مناطق ممنوعه و دلیل اتهام تبلیغ علیه نظام، طرح این سوال در شبکه های اجتماعی که “چرا حجاب در جمهوری اسلامی اجباری ولی در سایر کشورهای اسلامی اختیاری است؟”، عنوان شده است.

این شهروند فرانسوی اوایل خردادماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و هم اکنون در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل