وکیل بنجامین بریر: قاضی با استفاده از واژه مبادله تکلیف را معلوم کرد

بنجامین بریر

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات بنجامین بریر، توریست فرانسوی در دادگاه انقلاب شهر مشهد برگزار شد، وکیل این زندانی می‌گوید: بحث مبادله تکلیف دادگاهی را روشن کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید دهقان یکی از وکلای بنجامین بریر گردشگر فرانسوی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد، از برگزاری نخستین جلسه دادگاه این شهروند فرانسوی در شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد خبر داد.

بر اساس این گزارش، آقای دهقان پس از برگزاری اولین جلسه دادگاه موکل خود در توئیتی نوشت: موضع قاضی جدید از همان ابتدای جلسه معلوم بود و با استفاده از واژه مبادله، تکلیف را هم معلوم کردند.

بنجامین بریر در اوایل خرداد ماه ۹۹ در حالی که به قصد گردشگری به ایران رفته بود، به اتهام “جاسوسی” و “تبلیغ علیه نظام” دستگیر و زندانی شد. وی طی ۲۰ ماه گذشته عملا به عنوان گروگان و به صورت بلاتکلیف در زندان وکیل‌آباد مشهد نگهداری شده است.

وی از روز پنجشنبه چهارم دی ماه 1400، به دلیل بدرفتاری مسئولان زندان و عدم اجازه جهت گفتگوی تلفنی با خانواده برای مناسبت کریسمس، دست به اعتصاب غذا زده بود و در حالی‌ در دادگاه حاضر شد که به دلیل ادامه اعتصاب غذا به مدت حدود یک‌ ماه دچار ضعف شدید جسمی شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید