نرگس محمدی، فعال حقوق بشر مجددا به هشت سال و 70 ضربه شلاق محکوم شد

نرگس محمدی

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی در توییتر خود خبر داد، این فعال مدنی پس از دو ماه بازجویی و حبس در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات اوین، با محکومیت جدید، ۸ سال زندان و ۷۰ ضربه شلاق روبرو شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نرگس محمدی، فعال سرشناس حقوق بشر، در پرونده‌ای جدید، به هشت سال زندان و ۷۰ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت از ارتباط مخابراتی محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، تقی رحمانی که روز یک‌شنبه سوم بهمن ماه این خبر را در توییتر خود اعلام کرد، نوشت: «شنیده شده در دادگاهی ۵ دقیقه ای، نرگس محمدی به ۸ سال زندان و بیش از ۷۰ ضربه شلاق دو سال ممنوعیت از ارتباط مخابراتی (مبهم بودن این محرومیت ) محکوم شده است. از انجائیکه وی با خانواده تماس نداشته است جزئیات این دادگاه و حکم جدید بر ما روشن نیست.»

نرگس محمدی، در طی پرونده‌ دیگری که اخیرا حکم آن صادر و به تایید رسیده، به ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. این حکم در ارتباط با تحصن خانم محمدی در زندان اوین در سال ۱۳۹۸ در اعتراض به «کشتار معترضین در خیابان» و همچنین نامه‌هایی که از داخل زندان نوشته بود، صادر شده است.

نرگس محمدی که سابقه چندین بازداشت بخاطر فعالیت‌های مدنی را داشته، در بازداشت قبلی خود، از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ بازداشت شده بود و محکومیت حبس خود را در زندان اوین و زنجان سپری کرد. وی در نهایت روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ از زندان آزاد شد.

نرگس محمدی مجددا روز ۲۵ آبان ماه سال جاری، در جریان یورش نیروهای امنیتی به مراسم سالگرد ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، بازداشت شد و تا کنون با دو محکومیت جداگانه روبرو شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید