قرار منع تعقیب آتنا دائمی، وی از زندان لاکان رشت آزاد شد

قرار منع تعقیب آتنا دائمی، کنشگر مدنی از بابت پرونده‌ای که اخیرا در زندان لاکان رشت برای وی گشوده شده بود، صادر شد. وی از زندان لاکان رشت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  امروز دوشنبه چهارم بهمن‌ماه 1400، آتنا دائمی به صورت زودهنگام از زندان لاکان رشت آزاد شد.

بر اساس این گزارش، خانم دائمی در پرونده‌ای که اخیرا در زندان لاکان رشت برای وی گشوده شد، به «نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای» متهم شده بود و هم اکنون با صدور قرار منع تعقیب از این اتهام تبرئه شده است.

به این ترتیب با ادغام دو پرونده پیشین این فعال مدنی و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، آتنا دائمی مرادماه ۱۴۰۱ با پایان ایام محکومیت از زندان آزاد شد.

آتنا (فاطمه) دائمی در تاریخ ۲۹ مهر ۹۳ بازداشت در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۴ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” به ۱۴ سال حبس محکوم شد.

حکم وی توسط دادگاه تجدیدنظر به ۷ سال تقلیل یافت و نهایتا با اعمال ماده ۱۳۴، ۵ سال آن قابل اجرا بود. خانم دائمی نهایتا در بهمن‌ماه ۹۴ با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

این زندانی سیاسی از آذرماه ۹۵ دوره محکومیت خود را آغاز کرد و سال ۹۷ زمانی که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در بند زنان زندان اوین بود، به همراه گلرخ ابراهیمی ایرایی با گشایش پرونده دیگری مواجه و نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دادگاه همچنین علاوه بر این هر یک از این دو شهروند را به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم کرد. این حکم مدتی بعد در مرحله تجدید نظر بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۲ سال و ۱ ماه از این حبس برای هر یک از آنها قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید