سلول انفرادی؛ ضرب و شتم ارکان پالانی در پی تداوم اعتصاب غذا در زندان رجایی شهر کرج

اعتصاب غذا و دوختن لبان

ارکان پالانی جاف، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج که اخیرا با دوختن لب‌ها اقدام به اعتصاب کرده بود، به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ارکان پالانی جاف،  که پیشتر دست به اعتصاب غذا زده بود و به سلول انفرادی منتقل شده بود، در اعتراض به مخالفت چندین باره با اعزام به مرخصی اعتصاب کرده، توسط ماموران زندان در سلول انفرادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این زندانی سنی مذهب که در اعتراض به مخالفت چندین باره با اعزام به مرخصی اعتصاب کرده، توسط ماموران زندان در سلول انفرادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گفته یک منبع مطلع این امر با دستور الله کرم عزیزی، رئیس زندان و ولی محمدی، رئیس اندرزگاه چهار و مدیر داخلی زندان رجایی شهر کرج صورت گرفته است.

این منبع در این خصوص افزود: «او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و لبان دوخته اش را باز کرده و تهدیدش کردند اگر اعتصابش ادامه داشته باشد هر روز او را ضرب و شتم خواهند کرد.»

آقای پالانی پیشتر در بخشی از یادداشتی که به دست هرانا رسیده بود، با اشاره به اینکه بیش از چهار سال از محکومیت خود را گذرانده و بارها با درخواست اعزام به مرخصی وی مخالفت شده گفته بود که خانواده او چندین بار بابت مشکلات پزشکی و درخواست مرخصی و همچنین رسیدگی به پرونده به دادسرای اوین و مسئولان مراجعه کرده و بارها با بی احترامی و تمسخر روبرو شده و پاسخی به آنها داده نشده است.

وی روز شنبه ۲۷ آذرماه نیز در اعتراض به مخالفت با اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زد و پس از مدتی به اعتصاب خود پایان داده بود.

آقای پالانی جاف در سال ۱۳۹۵ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با داعش به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد. این امر در حالی است که به گفته یک منبع مطلع نیروهای امنیتی قصد بازداشت برادر وی را داشته‌اند اما علیرغم عدم همکاری آقای پالانی با داعش، وی را بازداشت و به حبس محکوم کرده‌اند.

ارکان پالانی جاف، ۲۸ ساله اهل شهرستان سرپل ذهاب است که هم اکنون در سالن ۱۱ زندان رجایی شهر کرج در حال تحمل حبس است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید