آزادی مشروط؛ علی نوری‌زاد از زندان اوین آزاد شد

علی نوری زاد

علی نوری زاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۸، با استفاده از آزادی مشروط، از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی نوری زاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۸، روز سه‌شنبه پنجم بهمن‌ماه 1400، به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس این گزارش، وی در اردیبهشت ماه سال ۹۹ توسط دادگاه انقلاب تهران به سه سال و نیم حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد.

آزادی آقای نوری زاد بصورت مشروط و پس از سپری کردن ۱۷ ماه از دوران محکومیت وی صورت گرفته است.

این زندانی در آذر ماه امسال از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شده بود.

آقای نوری زاد در تاریخ ۲۲ دیماه ۹۸، در جریان تجمعات اعتراضی نسبت به ساقط کردن هواپیمای اکراینی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه و ابراز همدردی با خانواده قربانیان، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۸۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران به ۳ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد و این حکم به تایید دادگاه تجدیدنظر استان تهران رسید.

آقای نوری زاد در تاریخ ۱۲ مهر ۹۹، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. صبح شنبه ۲۱ دی ماه همان سال، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این واقعه مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل