بازداشت پدر مزگین پلنگی توسط نیروهای امنیتی در ماکو

مزگین پلنگی

کمال پلنگی شهروند اهل یکی از روستاهای شهرستان ماکو در پی اطلاع‌رسانی در رابطه با مرگ دخترش در اثر تیراندازی نیروهای انتظامی، بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، کمال پلنگی، اهل روستای ملا حسن،  پدر مزگین پلنگی، کودک هفت ساله‌ای است که روز ۲۹ دی‌ماه در جاده‌ی زنجان – میانه در خودروی پدرش هدف شلیک نیروی انتظامی قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “وی اخیرا چندین بار مورد تهدید قرار گرفته بود که نباید در رابطه با کشته‌شدن دخترش در اثر شلیک نیروهای انتظامی اطلاع‌رسانی کند.”

روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه، مأموران نیروی انتظامی خودروی این شهروند را در جاده‌ی زنجان – میانه به رگبار بستند که در نتیجه دختر ٧ ساله‌اش به نام “مزگین پلنگی” جان خود را از دست داد و خواهرش به نام “فلک پلنگی” زخمی شد.

آن زمان، خانواده پلنگی هنگام بازگشت از تهران در جاده زنجان – میانه با گشت نیروی انتظامی مواجه شده بودند و سیپان پلنگی فرزند کمال که راننده‌ی خودرو بود، به دلیل نداشتن گواهینامه اقدام به فرار کرده بود که مأموران نیروی انتظامی بدون اخطار قبلی خودرو را به رگبار بستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل