دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حبیب اسیود در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حبیب اسیود در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، این بازداشتی با اتهاماتی همچون، افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی یکی از گروه های مخالف نظام”، “بمب‌گذاری در اماکن دولتی و خصوصی” ، ” طراحی و اجرای عملیات تروریستی” و “تخریب اموال عمومی ” روبه رو شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ششم  بهمن‌ماه 1400، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب کعبی (حبیب اسیود) فعال سیاسی، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جلسه اول رسیدگی به اتهامات آقای کعبی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه، در این شعبه برگزار شده بود. حبیب اسیود در آبان ماه سال گذشته در شرایط مبهمی از خارج از ایران به تهران منتقل شد.

در جریان این جلسه، امین وزیری، نماینده دادستان حبیب اسیود را به ” افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی یکی از گروه های مخالف نظام”، “بمب‌گذاری در اماکن دولتی و خصوصی” ، ” طراحی و اجرای عملیات تروریستی” و “تخریب اموال عمومی ” متهم کرد.

پیشتر مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور و ابلاغ کیفرخواست این فعال سیاسی، در دادگاه انقلاب خبر داده بود.

جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب کعبی روز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

حبیب کعبی، در آبان ماه ۱۴۰۰ به شکل و روند مبهمی از ترکیه به تهران منتقل شده است.

پس از بازداشت وی، خبرگزاری صدا سیما با انتشار گزارشی این شهروند را “از عناصر سرکرده گروهک حرکته النضال (جدایی طلبان اهواز)” خواند و مدعی شده است که این گروه مخالف نظام در حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه سال ۹۷ دست داشته است.

حبیب اسیود

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل