زندان ایلام؛ خدیجه مهدی پور با وجود علائم کرونا از رسیدگی پزشکی محروم است

خدیجه مهدی پور

خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی محبوس  در زندان ایلام، با وجود اینکه به کرونا مبتلا شده است از دسترسی به خدمات درمانی محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر خدیجه مهدی پور،۳۴ ساله زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام، با وجود بروز علائم کرونا همچنان از رسیدگی درمانی محروم شده است.

بر اساس این گزارش، خانم مهدی پور دوران محکومیت ۲۰ ماهه خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در بند زنان زندان ایلام سپری می‌کند.

این زندانی که تاکنون علیرغم سردردهای مداوم و بروز یک لکه سیاه در چشم تاکنون از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده بود، در تاریخ ۱۴ دیماه به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده و پس از دریافت عینک، قطره چشمی و رسیدگی پزشکی به زندان ایلام بازگردانده شد.

هرانا اخیرا در گزارشی به بررسی آخرین وضعیت این زندانی سیاسی در زندان ایلام و فشار نهادهای امنیتی جهت آزار و اذیت وی توسط زندانیان با جرائم عمومی پرداخته بود.

خدیجه مهدی پور در تاریخ ۱۸ مهرماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل عموی خود بازداشت و پس از دو روز به زندان ایلام منتقل شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری» محاکمه شده و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲۰ ماه حبس در خصوص او قابل اجرا است.

خانم مهدی پور همچنین از اتهام «هواداری از گروه‌های مخالف نظام» تبرئه شد. به گفته یک منبع مطلع به خانم مهدی پور عنوان شده است که به دلیل توبه نکردن مشمول آزادی مشروط و آزادی زودهنگام نخواهد شد.

وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در تاریخ ۱۲ مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در ایلام بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب ایلام به پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید